Saturday, May 2, 2015

GOING FIT IN ONE MONTH CHALLENGE

Assalamualaikum! Bersawang betul blog ni haha maap ler busy bebenor lately dengan ALESCA (Alex Sports Carnival) dengan study lagi dah nak exam dah isnin ni *sigh* Macam ni lah hidup dengan exam jer tiap bulan poning eden hahaha.

Dah lama takde cerita baru hot panas meletop kebaboom kan? *mashaaALLAH sistur ini semua duniawi belakaaa* hahaha topic hawtt sekarang opkos ler DIET hahaha angkat kening sikit.

Memandangkan sekarang dah masuk May pastu bulan ramadhan pulak kurang dari 50 hari je kan so jom lah kita sama-sama prepare diri fizikal, mental dan rohani jangan lupa. Apa guna puasa sebulan tapi kau tetap buat jenayah kan? i mean benda-benda mazmumah yang korang sendiri tau apa yang korang buat aku malas nak sebut sebab masing-masing tau diri sendiri. Tepuk dada tanya iman okay? Belum terlambat lagi. ALLAH tu Maha Pengasih, Maha Penyayang, Maha Pengampun Maha Penerima Taubat :)

Tetiba tadi tengah buat workout tetiba timbul idea nak buat challenge "Going Fit in One Month Challenge". Taknak fit sengsorang, tak best. Kalau ada kawan yang nak fit sihat sesama kan best. Fit ye, bukan kurus! Sape pikir nak kurus dalam masa sebulan ni mohon hantuk kepala kat dinding laa ni jugak hahaha. Mana boleh nak kurus senang-senang camtu je. Jadi fit pon dah okay. So sape nak join say "YEAHHHH !"

Sape berminat kita start esok okay? 3 May sampai 3 Jun. Okay lah kan sebulan jer. Aku rasa kalau aku bagi contoh-contoh workout yang aku buat tobat korang buat sehari je dah meraung hahaha. Serious agak tough kalau bagi orang yang jarang or tak pernah buat workout. But dont worry, at first maybe rasa macam letih gila namateyy tapi in a week korang akan rasa puas and happy gila buat workout. Gittewwww

Okay sape nak join jangan lupa follow instagram aku @izzahzulaikha sebab aku banyak update kat sana. Nah ni contoh workout untuk thigh yang aku buat. JOM CHECK IT OUT !


Any questions boleh ajukan dekat instagram okay? inshaaALLAH akan dijawab secepat mungkin :) Btw, aku pon tengah buat Diet Atkins sekarang ni. Banyak perubahan tapi kalau april ni memang banyak kelaut China Selatan hahaha. Cheat jer hari2 tapi okay jer sebab naik 1kg jer hahahahaha nasib baik gue. Untuk May ni aku bertekad dengan tekadku setinggi gunung Everest nak back on track. So again sape nak join fit sesama JOM !!




No comments:

Post a Comment